603 48 77 89      Po-Pá 8:00 - 17:00

Diabetes a nízká hladina fosforu

Fosfor

Druhý nejhojnější minerál v lidském organismu ...

Image 0

Po vápníku je fosfor (chemická značka P, Phosphorus) druhým nejčastějším minerálem v těle. Organismus jej potřebuje z mnoha důvodů, například pro filtrování odpadu a opravdu tkání a buněk.
Většina lidí získá dostatek fosforu ze stravy. Častějším problémem je dokonce nadbytek fosforu, nežli jeho nedostatek. Onemocnění ledvin nebo konzumace nedostatku vápníků může způsobit rozvoj nadbytku fosforu.

Jisté zdravotní problémy (diabetes, alkoholismus), nebo léky (antacida) mohou způsobit příliš nízkou hladinu fosforu v těle. Příliš vysoké hladiny fosforu mohou způsobit zdravotní komplikace (srdeční choroby, bolest kloubů, únavu). Fosfor v nadbytku může být pro lidské tělo nebezpečný a může vést až k citelnému poškození našich cév.

Fosfor nebezpečný cévám jako cholesterol

S cholesterolem má fosfor skutečně mnoho podobných rysů. V obou případech se jedná o látku, která se vyskytuje v živých organismech zcela přirozeně a v přiměřeném množství je potřebná a užitečná. Obě látkynadbytku škodí cévám.

Cholesterol cévy ucpává, fosfor snižuje jejich pružnost!

Nadbytečný fosfor tvoří v těle komplexy s vápníkem, které se usazují do cévní stěny. Céva tak postupně ztrácí svoji pružnost a není schopna plnit funkci elastického nárazníku mezi srdcem a tkáněmi. Tuhou cévou se krev prožene velkou rychlostí a jen minimálně zbržděnými pulzy naráží do periferních tkání. Ztráta plynulosti krevního toku zhoršuje přenos kyslíku.

Fosfor udržuje zdravé kosti 

Fosfor udržuje zdravé a silné kosti, účastní se produkce energie a podporuje pohyb svalů.

Dále napomáhá:

  • Budovat silné kosti a zuby
  • Filtrovat odpad z ledvin
  • Určit, jak tělo ukládá a využívá energii
  • Růstu, zachování a opravě tkání a buněk
  • Produkci DNA a RNA
  • Využít vitamín B a D a minerály (jód, hořčík a zinek)
  • Při svalových kontrakcích
  • Zachovat pravidelný srdeční tep
  • Usnadní nervové vzruchy
  • Ulevit od bolesti svalů po fyzické aktivitě

Většina jídel fosfor obsahuje. Obvykle jídla, která jsou bohatá na bílkoviny, jsou také bohatá na fosfor. Patří mezi ně maso a drůbež, ryby, mléčné produkty, ořechy a semínka a fazole, vedle toho celozrnné produkty, brambory, česnek, sušené ovoce a sladké perlivé limonády.

Nadměrného množství fosforu

  • V organismu plynou jistá rizika (tvrdnutí orgánů a měkkých tkání). Snižuje také schopnost efektivně využívat ostatní minerály (železo, vápník, hořčík, zinek). Společně s vápníkem mohou ve svalech způsobovat ložiska minerálů.

Nedostatek fosforu

  • Může mít za následek bolesti kloubů či kostí, ztrátu chuti k jídlu, podrážděnost či úzkosti, únavu (zdroj Medaprex).
Aktuality

Je nazývána také „čistič krve“, což se odráží na zdravě vypadající ... Více info zde

Papája je spojencem pro zdravé srdce a dokáže předcházet ... Více info zde

Máte problémy s padáním, řídnutím, či nedorůstáním vlasů? Máte ve vlasech lupy? Více info zde

Potřebujete poradit?
Můžete zavolat nebo využít náš online chat vpravo níže.
+420 603 48 77 89
imgVyhoda
Odborné poradenství
imgVyhoda
Praxe v oboru od roku 1991
imgVyhoda
Komplexní program s
týmem lékařů
imgVyhoda
Individuální přístup