603 48 77 89      Po-Pá 8:00 - 17:00

Flavonoidy a vliv na organismus

Flavonoidy

Flavonoiody jsou důležité fytonutrienty ...  Často jsou vychvalovány pro své antioxidační vlastnosti, schopnosti absorbovat ultrafialové záření a upravovat signální dráhy, které ovlivňují fungování buněk ... 

Tyto fytonutrienty se nachází téměř v každém ovoci a zelenině. Společně s karotenoidy jsou zodpovědné za zbarvení ovoce. Jsou největší skupinou fytonutrientů, existuje jich více než 6000 druhů.

Image 0

Účinky flavonoidů 

Jsou silnými antioxidanty s protizánětlivým a obranyschopnost podporujícím účinkem. Cibule, čaj, jahody, kapusta, hroznové víno, citrusy, petržel a mnoho typů koření jsou přirozenými zdroji flavonoidů.

Flavonoidy a vliv na organismus

Flavonoidům je připisována schopnost:

  • podporovat zdraví a ochranu kůže
  • fungování mozku
  • snižovat riziko ateriosklerózy 
  • regulování hladiny krevního cukru
  • podpora dlouhověkosti ...

Napomáhají zachování zdravé tělesné hmotnosti a podporují hubnutí tím, že snižují hladiny hormonu leptinu, který je zodpovědný za nadměrný apetit. Velký vliv mají flavonoidy na prevenci rozvoje různých kardiovaskulárních onemocnění,  zlepšují kvalitu stěn krevních cév. Působí také proti shlukování krevních destiček, které hraje významnou roli při onemocněních srdce, protože se přímo podílí na vzniku krevních sraženin, které zapříčiňují mrtvice a další problémy. V případě pacientů s cukrovkou napomáhají flavonoidy zlepšovat vaskulární funkci.

V současnosti probíhají také studie, které by měly potvrdit, že flavonoidy působí jako prevence vzniku rakoviny a neurodegenerativních onemocnění jako jsou Parkinsonova a Alzheimerova choroba.

Flavonoidy a zdroj potravy

Existuje několi základních a důležitých skupin flavonoidů, které mají unikátní vliv na člověka i unikátní zdroje v potravě.

Image 1

  1. Flavony
    Zdrojem flavonů je celer, petržel, bylinky a pálivé papričky. Bývají spojovány s antioxidací a napomáhají organismu metabolizovat léky.
  2. Antokyany
    Zdrojem antokyanů jsou červené, fialové a modré bobule, granátové jablko, švestky, červené víno a hroznové tmavé víno. Podporují zdraví kardiovaskulární soustavy, působí také jako prevence diabetu a obezity.
  3. Flavonony
    Hojně se nachází v citrusech a jsou spojovány se zdravím kardiovaskulární soustavy, podporují relaxaci a mají celkově antioxidační a protizánětlivý efekt.
  4. Isoflavony
    Nejvíce se nacházejí v sójových bobech a produktech ze sóji, stejně tak v luštěninách. Řadí se k fytoestrogenům, tedy látkám, které se chovají jako estrogeny. Podle některých studií snižují riziko rozvoje hormonálních typů rakovin a působí antioxidačně.
  5. Flavonoly
    Nachází se v pórku, cibuli, kapustičkách, kapustě, brokolici, čaji, fazolích a jablcích. Napomáhají redukovat projevy senné rýmy a kopřivky, působí protizánětlivě a preventivně proti různým typům onemocnění.
  6. Flavanoly
    Flavanoly se nachází v čajích, kakau, hroznovém vínu, jablcích, bobulích, fazolích fava a červeném víně. Spojovány bývají se snižováním hladiny cholesterolu, odstraňují známky únavy a podporují kardiovaskulární a neurologické zdraví (zdroj Medaprex.cz)
Rozvoj nádorů, optimální trávení, víc energie...
Malé fialové bobulky Açaí připomínají modré hroznové víno. Pochází z palmy Açaí, která roste ve střední a jižní Americe, zejména v amazonských deštných pralesích.
více
Víte co může být příčinou Vaší únavy?
 Poradíme Vám jak ji odstranit ...
více
Aktuality

Je nazývána také „čistič krve“, což se odráží na zdravě vypadající ... Více info zde

Papája je spojencem pro zdravé srdce a dokáže předcházet ... Více info zde

Máte problémy s padáním, řídnutím, či nedorůstáním vlasů? Máte ve vlasech lupy? Více info zde

Potřebujete poradit?
Můžete zavolat nebo využít náš online chat vpravo níže.
+420 603 48 77 89
imgVyhoda
Odborné poradenství
imgVyhoda
Praxe v oboru od roku 1991
imgVyhoda
Komplexní program s
týmem lékařů
imgVyhoda
Individuální přístup