603 48 77 89      Po-Pá 8:00 - 17:00

Riboflavin (vitamín B2)

Riboflavin

Riboflavin (lactoflavin) je jeden z vitamínů v B-komplexu. Všechny vitamíny ze skupiny B jsou ve vodě rozpustné (nemohou se ukládat v organismu) a napomáhají přeměně potravy (sacharidů) na energii (glukózu) ...

Jsou nezbytné pro zdraví jater, kůže, vlasů a očí a podporují zdraví nervové a kardiovaskulární soustavy.

Image 0

Riboflavin napomáhá uvolňovat energii

Vedle produkce energie působí riboflavin jako antioxidant a napomáhá ochraně organismu před negativním vlivem volných radikálů. Ty mohou poškozovat buněčnou DNA a podílí se na procesu stárnutí, stejně jako na rozvoji mnoha zdravotních obtíží (rakovina, kardiovaskulární onemocnění). Riboflavin organismus potřebuje také na to, aby dokázal vitamíny B6 a B9 převést do využitelné podoby. Je důležitý i pro růst a produkci červených krvinek.

Vyvážená strava většinou pro zajištění dostatečné hladiny ribolavinu stačí. I tak ale může dojít ve výjimečných případech ke vzniku jeho deficitu.

Nedostatek riboflavinu se projevuje:

  • únavou
  • problémy s trávením
  • popraskanými koutky úst, opary
  • fialovým a oteklým jazykem, zánětem hlasivek 
  • zpomalením vývoje
  • otokem krku
  • šupinatěním kůže, mazotokem
  • důležitý pro tvorbu nových buněk (zdravá pokožka, vlasy a nehty)
  • na celkovém metabolismu organismu (ovlivňuje energetické přeměny v organismu)
  • únavou očí, zánětem spojivek 

Ve spojení s dalšími živinami je vitamín B2 nezbytný pro správný zrak, působí preventivně proti šedému zákalu a migrénám (zdroj Medaprex.cz).  

Image 1

Riboflavin a zdroj potravin

Vzhledem k faktu, že vitamín B2 je rozpustný ve vodě, organismus si jej neukládá a nevyužitý vitamín B2 odchází z organismu pryč močí. Díky své rozpustnosti je důležité ho tělu neustále dodávat. Doporučená denní dávka vitamínu B2 je 1,6 mg, jakékoliv vyšší množství je bez užitku vyloučeno.

  • Pivovarské kvasnice
  • Mandle
  • Vnitřnosti
  • Celozrnné produkty
  • Divokou rýži
  • Houby
  • Mléčné výrobky
  • Zelená zelenina (brokolice, růžičková kapusta)
  • Mléko

Nezapomínejte mléko skladovat bez přístupu světla. Při skladování již v šeru je úbytek vitamínu B2 cca 30-50%, zatímco na světle je úbytek až 90%.

Vyvážená strava pro zdraví a krásu je bezpodmínečně nutná. Ne vždy lze ovšem veškeré potřebné živiny ze stravy získat. Proto je ideální si jejich příjem pojistit konzumací doplňků stravy ...
více
Jednou z nejčastějších mystifikací je, že by člověk měl získávat všechny důležité živiny ze stravy.
více
Aktuality

Je nazývána také „čistič krve“, což se odráží na zdravě vypadající ... Více info zde

Papája je spojencem pro zdravé srdce a dokáže předcházet ... Více info zde

Máte problémy s padáním, řídnutím, či nedorůstáním vlasů? Máte ve vlasech lupy? Více info zde

Potřebujete poradit?
Můžete zavolat nebo využít náš online chat vpravo níže.
+420 603 48 77 89
imgVyhoda
Odborné poradenství
imgVyhoda
Praxe v oboru od roku 1991
imgVyhoda
Komplexní program s
týmem lékařů
imgVyhoda
Individuální přístup