603 48 77 89      Po-Pá 8:00 - 17:00

Riboflavin (vitamín B2)

Riboflavin

Riboflavin (lactoflavin) je jeden z vitamínů v B-komplexu. Všechny vitamíny ze skupiny B jsou ve vodě rozpustné (nemohou se ukládat v organismu) a napomáhají přeměně potravy (sacharidů) na energii (glukózu) ...

Jsou nezbytné pro zdraví jater, kůže, vlasů a očí a podporují zdraví nervové a kardiovaskulární soustavy.

Image 0

Riboflavin napomáhá uvolňovat energii

Vedle produkce energie působí riboflavin jako antioxidant a napomáhá ochraně organismu před negativním vlivem volných radikálů. Ty mohou poškozovat buněčnou DNA a podílí se na procesu stárnutí, stejně jako na rozvoji mnoha zdravotních obtíží (rakovina, kardiovaskulární onemocnění). Riboflavin organismus potřebuje také na to, aby dokázal vitamíny B6 a B9 převést do využitelné podoby. Je důležitý i pro růst a produkci červených krvinek.

Vyvážená strava většinou pro zajištění dostatečné hladiny ribolavinu stačí. I tak ale může dojít ve výjimečných případech ke vzniku jeho deficitu.

Nedostatek riboflavinu se projevuje:

  • únavou
  • problémy s trávením
  • popraskanými koutky úst, opary
  • fialovým a oteklým jazykem, zánětem hlasivek 
  • zpomalením vývoje
  • otokem krku
  • šupinatěním kůže, mazotokem
  • důležitý pro tvorbu nových buněk (zdravá pokožka, vlasy a nehty)
  • na celkovém metabolismu organismu (ovlivňuje energetické přeměny v organismu)
  • únavou očí, zánětem spojivek 

Ve spojení s dalšími živinami je vitamín B2 nezbytný pro správný zrak, působí preventivně proti šedému zákalu a migrénám (zdroj Medaprex.cz).  

Image 1

Riboflavin a zdroj potravin

Vzhledem k faktu, že vitamín B2 je rozpustný ve vodě, organismus si jej neukládá a nevyužitý vitamín B2 odchází z organismu pryč močí. Díky své rozpustnosti je důležité ho tělu neustále dodávat. Doporučená denní dávka vitamínu B2 je 1,6 mg, jakékoliv vyšší množství je bez užitku vyloučeno.

  • Pivovarské kvasnice
  • Mandle
  • Vnitřnosti
  • Celozrnné produkty
  • Divokou rýži
  • Houby
  • Mléčné výrobky
  • Zelená zelenina (brokolice, růžičková kapusta)
  • Mléko

Nezapomínejte mléko skladovat bez přístupu světla. Při skladování již v šeru je úbytek vitamínu B2 cca 30-50%, zatímco na světle je úbytek až 90%.

Vyvážená strava pro zdraví a krásu je bezpodmínečně nutná. Ne vždy lze ovšem veškeré potřebné živiny ze stravy získat. Proto je ideální si jejich příjem pojistit konzumací doplňků stravy ...
více
Jednou z nejčastějších mystifikací je, že by člověk měl získávat všechny důležité živiny ze stravy.
více
Aktuality

Chcete podpořit dobrý stav svých kloubů, chrupavek, vazů a šlach? Více info zde

Máte problémy s padáním, řídnutím, či nedorůstáním vlasů? Máte ve vlasech lupy? Více info zde

Je nazývána také „čistič krve“, což se odráží na zdravě vypadající ... Více info zde

Papája je spojencem pro zdravé srdce a dokáže předcházet ... Více info zde

Potřebujete poradit?
Můžete zavolat nebo využít náš online chat vpravo níže.
+420 603 48 77 89
imgVyhoda
Odborné poradenství
imgVyhoda
Praxe v oboru od roku 1991
imgVyhoda
Komplexní program s
týmem lékařů
imgVyhoda
Individuální přístup